Koronavírus tájékoztató

Változások az új típusú koronavírus járvánnyal (Covid-19) kapcsolatban

hirdetmenyek_01

Koronavírus

tájékoztató

Változások az új típusú koronavírus járvánnyal (Covid-19) kapcsolatban

hirdetmenyek_01
AB  Covid

Tisztelt ügyfeleink!

A jelenlegi helyzet miatt ügyfeleink és munkatársaink védelme érdekében a személyes ügyfélszolgálat kizárólag indokolt esetben, előzetes időpontfoglalással lehetséges. Ügyfélfogadási időnk 2020.03.18-tól visszavonásig az alábbiak szerint változik:

Hétfő: 8:30-15:00

Kedd: 8:30-15:00

Szerda: 8:30-15:00

Csütörtök: 8:30-15:00

Péntek: 8:30-14:30


Ügyfélfogadás helyszíne
1051 Budapest, Nádor utca 26. IV. emelet

Ügyfélszolgálati hívószám: +36 1 44 33 888 

Munkatársaink és ügyfeleink biztonsága érdekében az alábbi szabályokat vezettük be a személyes ügyintézésnél:

  • Egy időben annyi ügyfél tartózkodhat az irodában, ahány ügyintéző van.
  • Csak olyan ügyfél jöjjön be személyesen ügyet intézni, aki nem lázas, nem mutat influenza-szerű tüneteket, és nem járt külföldön az utóbbi két hétben.
  • Tartjuk az 1 méteres távolságot, és üdvözléskor a kézfogást mellőzzük.

 
Tudjuk, hogy ez az időszak ügyfeleinket nemcsak egészségük megőrzése kapcsán állítja kihívások elé, hanem anyagi tekintetben is. Többen szorulnak majd közvetett és közvetlen pénzügyi támogatásra, amelyben az Arthur Bergmann Lízing Zrt. szerepet kíván vállalni.

  • a 47/2020. (III. 18.) Korm. rendelet 1. §-a értelmében a 2020. március 18. napján huszonnégy óra-kor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági hitel-, kölcsön-, illetve lízingszerződések, illetve munkáltatói kölcsönök esetében automatikusan, a jogszabály erejénél fogva fizetési haladékot kap az ügyfél, amellyel, ha élni kíván, nincs további teendője;
  • az ügyfél által a moratórium lejáratát követően fizetendő törlesztőrészletek összege nem növekszik a moratórium lehetőségének igénybevétele miatt, ami a futamidő moratórium időtartamánál hosszabb időre szóló meghosszabbításával kerül biztosításra;

Ügyfeleinknek a már folyósított lakossági lízingszerződések, esetében – a 2020. március 18. 24.00 órakor fennálló szerződések alapján – automatikusan, a jogszabály erejénél fogva a kölcsön tőke-, kamat- és díj megfizetésére fizetési haladékot biztosítunk 2021.06.30-ig.

A Kormány 317/2021. (VI. 9.) Korm. rendelete a hiteltörlesztési moratórium veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályainak bevezetéséről szóló 637/2020. (XII. 22.) Korm. rendelet módosításáról 1§ értelmében a „1/A. § (1) A Törvény 7. § (2) bekezdésétől eltérően a fizetési moratórium 2021. szeptember 30. napjáig tart.


A rendelet alapján a fizetés felfüggesztése minden ügyfelünkre automatikusan vonatkozik, amennyiben másként nem rendelkezik. https://ablizing.hu/nyilatkozat/

Az MNB elvárása szerint a fizetési késedelembe esett ügyfelek részére továbbra is biztosítani szükséges a megfelelő tájékoztatást fizetési késedelmük fennálltáról és annak lehetséges következményeiről.

  • A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) felé történő adattovábbítás jogszabályi feltételei,
    ∙ fogyasztók esetében a bank köteles a 90 napot meghaladó minimálbér feletti tartozókra vonatkozó tartozást mulasztásként feladni a KHR felé a bekövetkezést követő 5 napon belül
  • A késedelmes tartozás adatátadásának általánosságban vett következményei az ügyfelek vonatkozásában,
    a KHR nyilvántartásából a teljes tartozás megfizetésével van lehetőség lekerülni
    ∙ a teljes tartozás megfizetését követően a törvény által meghatározott ideig – jelenleg 1 év – még fennmarad a lezárt mulasztás
  • A fizetési moratórium kapcsán a késedelmes tartozást a Bank az alábbiak szerint kezeli, és a KHR felé történő adatátadás, a jogszabályi előírások figyelembevételével – a fizetési moratóriumra tekintettel – az alábbiak szerint módosul
    ∙ a fizetési moratórium hatálya alá tartozó ügyfelek esetében nem keletkeznek új késedelmek nem fizetés esetén a fizetési moratórium ideje alatt (a késedelmes tartozás összege nem változik)
    ∙ a fizetési moratóriumot követően a késedelmes tartozás összegének számítása folytatódik, amennyiben a fentiek szerint számolt késedelmes összeg nem került rendezésre
    ∙ a minimálbért meghaladó késedelmes tartozások napjainak számítását megállítottuk a 2021. januári esedékességig (a jelzett időpontig a késedelmes napok száma nem változik)
    ∙ a késedelmes tartozások a késedelmes összeg fizetési moratórium ideje alatt történő visszafizetése esetén megszűnnek
    ∙ fentebb rögzítettek új mulasztás (törvényi előírásoknak megfelelő késedelem) nem kerül átadásra a KHR-nek
    ∙ a KHR nyilvántartásban szereplő (már meglévő) mulasztások a teljes fennálló késedelmes tartozás fizetési moratórium alatt történő rendezését követően megszűnnek

 

Megértésüket köszönjük.

 

Munkatársaink és ügyfeleink biztonsága érdekében az alábbi szabályokat vezettük be a személyes ügyintézésnél:

  • Egy időben annyi ügyfél tartózkodhat az irodában, ahány ügyintéző van.
  • Csak olyan ügyfél jöjjön be személyesen ügyet intézni, aki nem lázas, nem mutat influenza-szerű tüneteket, és nem járt külföldön az utóbbi két hétben.
  • Tartjuk az 1 méteres távolságot, és üdvözléskor a kézfogást mellőzzük.

 
Tudjuk, hogy ez az időszak ügyfeleinket nemcsak egészségük megőrzése kapcsán állítja kihívások elé, hanem anyagi tekintetben is. Többen szorulnak majd közvetett és közvetlen pénzügyi támogatásra, amelyben az Arthur Bergmann Lízing Zrt. szerepet kíván vállalni.

  • a 47/2020. (III. 18.) Korm. rendelet 1. §-a értelmében a 2020. március 18. napján huszonnégy óra-kor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági hitel-, kölcsön-, illetve lízingszerződések, illetve munkáltatói kölcsönök esetében automatikusan, a jogszabály erejénél fogva fizetési haladékot kap az ügyfél, amellyel, ha élni kíván, nincs további teendője;
  • az ügyfél által a moratórium lejáratát követően fizetendő törlesztőrészletek összege nem növekszik a moratórium lehetőségének igénybevétele miatt, ami a futamidő moratórium időtartamánál hosszabb időre szóló meghosszabbításával kerül biztosításra;

Ügyfeleinknek a már folyósított lakossági lízingszerződések, esetében – a 2020. március 18. 24.00 órakor fennálló szerződések alapján – automatikusan, a jogszabály erejénél fogva a kölcsön tőke-, kamat- és díj megfizetésére fizetési haladékot biztosítunk 2020.12.31-ig.

A rendelet alapján a fizetés felfüggesztése minden ügyfelünkre automatikusan vonatkozik, amennyiben másként nem rendelkezik. https://ablizing.hu/nyilatkozat/


Az MNB elvárása szerint a fizetési késedelembe esett ügyfelek részére továbbra is biztosítani szükséges a megfelelő tájékoztatást fizetési késedelmük fennálltáról és annak lehetséges következményeiről.

  • A Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) felé történő adattovábbítás jogszabályi feltételei,
    ∙ fogyasztók esetében a bank köteles a 90 napot meghaladó minimálbér feletti tartozókra vonatkozó tartozást mulasztásként feladni a KHR felé a bekövetkezést követő 5 napon belül
  • A késedelmes tartozás adatátadásának általánosságban vett következményei az ügyfelek vonatkozásában,
    a KHR nyilvántartásából a teljes tartozás megfizetésével van lehetőség lekerülni
    ∙ a teljes tartozás megfizetését követően a törvény által meghatározott ideig – jelenleg 1 év – még fennmarad a lezárt mulasztás
  • A fizetési moratórium kapcsán a késedelmes tartozást a Bank az alábbiak szerint kezeli, és a KHR felé történő adatátadás, a jogszabályi előírások figyelembevételével – a fizetési moratóriumra tekintettel – az alábbiak szerint módosul
    ∙ a fizetési moratórium hatálya alá tartozó ügyfelek esetében nem keletkeznek új késedelmek nem fizetés esetén a fizetési moratórium ideje alatt (a késedelmes tartozás összege nem változik)
    ∙ a fizetési moratóriumot követően a késedelmes tartozás összegének számítása folytatódik, amennyiben a fentiek szerint számolt késedelmes összeg nem került rendezésre
    ∙ a minimálbért meghaladó késedelmes tartozások napjainak számítását megállítottuk a 2021. januári esedékességig (a jelzett időpontig a késedelmes napok száma nem változik)
    ∙ a késedelmes tartozások a késedelmes összeg fizetési moratórium ideje alatt történő visszafizetése esetén megszűnnek
    ∙ fentebb rögzítettek új mulasztás (törvényi előírásoknak megfelelő késedelem) nem kerül átadásra a KHR-nek
    ∙ a KHR nyilvántartásban szereplő (már meglévő) mulasztások a teljes fennálló késedelmes tartozás fizetési moratórium alatt történő rendezését követően megszűnnek

Megértésüket köszönjük.

Kapcsolat